lördag, juni 23

Lena Dunham for president


Ikväll ser jag de tre sista avsnitten på första säsongen av Girls, och JA! vad jag helt ohämmat instämmer i hyllningskören över denna tv-serie. Så. Väldigt. Bra.

Vet ni om Lena Dunham (26-åringen som skapat, skrivit, regisserat och spelar huvudrollen i serien) bor i New York på riktigt? Jag går nämligen omkring och håller utkik efter henne hela tiden, så att jag kan vara beredd och slänga mig ner på marken och kyssa hennes fötter om hon skulle råka gå förbi. Känner så här: GENI! Kvinnan är ett geni!

Känner också: Himla piggt av mig att jag hänger i Brooklyn den här månaden och går i Girls fotspår innan det typ ens finns några fotspår att gå i. HA! Vem kunde ana? Jag menar, inne på Manhattan har folk gått i Sex and the citys fotspår i åratal. Jag utgår från att det kommer bli ungefär samma grej här i girlshoodsen vilken dag som helst nu. Kanske borde leta upp Hannas och Marnies lägenhet i Williamsburg imorgon och rista in LISA WAS HERE på väggen, eller så?

Något måste man ju göra med sin lördag, menar jag.

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Yes box, sägs att hon bor i NY for reals, och att det mesta kommer från hennes eget liv. Fortsätt kolla, plötsligt dyker hon upp.

Ann Margret sa...

Hon twittrar: http://twitter.com/#!/lenadunham
Lycka till!

Emma sa...

Girls blev verkligen bättre och bättre ju längre fram i säsongen man kom. Och sista avsnittet... wow. Säsong 2, snart? Snälla?

Caroline sa...

Åh! Jag letar och letar efter girls på nätet. Hur ser du på avsnitten?!

Hanna sa...

Caroline: Jag letade också massor, till sist hittade jag dom här http://streamallthis.com/watch/girls/

Johanna i Berlin sa...

Men shit hurra vad bra! En ny serie som jag, verkar det som, måste se!
Mvh, Lite efter alla andra

Caroline sa...

Hanna: Tack, tack, tack!
Nu har jag sett 5 avsnitt efter varandra och vilken serie, fastnat
stenhårt! Vilken bra sida dessutom, tack för tipset!

Anonym sa...

Tack! För att du tipsade om min nya favoritserie!! Hoppas hoppas det snart kommer en säsong 2, för jag har bara hittat en nu....:-) /Camilla