måndag, juni 04, 2012

Glimtar av en söndag

Vi gjorde det! Åkte tunnelbana. Fast vi lämnade inte vår nya comfort zone Brooklyn, vi åkte bara till Williamsburg och gick på Brooklyn flea. Det var mycket kul. Jag ville ha cirka allt, så jag fick panik och köpte inget. Rufus köpte en t-shirt med kattungar på och en plastdinosaur. Svante fick en jacka med hästar på, och Gustav köpte en t-shirt med en skäggig man som kramar en björk på magen. Sedan gick vi hem. Med betoning på gick. Det tog lång tid och var väldigt varmt, men också värt, för man fick se många chassidiska judar på vägen med fina korkskruvsgrejer i håret. Plus att jag fick köpa Snapple! I morgon ska vi kolla på dinosaurieskelett på naturhistoriska. Åtminstone en av oss kommer att skrika rakt ut av upphetsning över detta, och nej, det kommer eventuellt inte att vara jag som falsettskriker, men hey! Jag får åka till Manhattan för första gången i livet, så jag klagar ändå inte.

9 kommentarer:

mor Lena sa...

Allt låter som en dröm. Din dröm. Fantastiskt att vi får vara med så här!

Jennie @ Jennialiskt.se sa...

Åååååh vad roligt att följa er!! :D Det låter helt fantastiskt skoj att resa med kidsen också! Awesome!

Cia sa...

jag vill också! får man en lång beskrivning sen av hur man går till väga?

Jojjo sa...

Åh jag är så avis, NY är av någon anledningen världens mysigaste stad! att få vara där en hel månad hade varit magiskt!

Malin M sa...

Tack för att vi får hänga med, otroligt inspirerande!!!

Josefin Ö sa...

ååååh!!!

Sara sa...

Åh, längtar så tillbaka till New York. Den vecka jag tillbringade där gick på tok för snabbt, och var på tok för kort.

Anonym sa...

Anar att nästa steg blir Brooklyn bridge...

Johanna sa...

Lisa, när ni åker tunnelbana, försök hålla i en bok. Du kan hamna här: http://undergroundnewyorkpubliclibrary.com/