torsdag, juni 28

Glimtar av en onsdag

Idag fyllde Gustav år, så vi firade med att ha den kanske bästa dagen på hela semestern. Så här gjorde vi det: Först delade vi ut presenter. Sedan åkte vi till East Village och tyckte det var ett sjukt trevligt område. Sedan hittade vi en asbra park där man kunde äta lunch, leka i klätterställning och gräva i sandlåda. Sedan köpte jag en klänning. Till. Och så gick vi genom Nolita, Noho och Soho till Washington Square. Där åt vi cupcakes. Det var kladdigt. Sedan slängde Rufus och Svante av sig kläderna och kastade sig i fontänen och badade i en halv evighet. Och sedan åkte vi via hemma till Williamsburg och åt middag på en uteservering, medan barnen sov i sina vagnar. Och nu är det är natt och då får man sova. Mmm... sova.

Antecknar ni?

Bra, för när ni åker till New York någon gång tycker jag ni ska kopiera ovanstående dagsschema och göra samma, på grund av BÄSTA DAGSSCHEMAT EVER!

Fast ni kan köpa en annan dricka till lunchen, för det där teet var egentligen inte så jättegott. Det hade mest snygg etikett.

2 kommentarer:

fröken blund slår dank sa...

jag brukar sällan känna att jag vill vara någon annan än mig själv, men just nu just här när jag hamnar som mitt inne i NY dag efter dag så känner jag nog, jo en liten del av mig att jag skulle kunna tänka mig att vara du faktiskt, jo det skulle kännas helt okej.

Åsa Hellberg sa...

Det är så kul att följa er i NY. Jag var där för första gången i slutet av april och blev förälskad.