tisdag, juni 26

Glimtar av en måndag


Tack för alla kreativa förslag på grejer jag skulle kunna hitta på under min ensamma dag på stan! Gillade speciellt det som gick ut på att jag skulle föna håret på salong, men följde det underligt nog i alla fall inte. Det här gjorde jag istället: Åkte till Union Square. Kollade på choklad på Max Brenner. Vände och vred på böcker på Strand. Gick Broadway ner till Soho. Köpte en klänning på Anthroprologie. Kastade mig in under ett tak när himlen öppnade sig. Åt en brownie. Drack en kaffe. Funderade på att amputera min ena fot för att jag har ett myggbett under fotsulan som snart gör mig GA-LEN. Kastade mig in under ett nytt tak när himlen öppnade sig igen. Försökte åka upp i Rockefeller center och se på utsikt, men misslyckades pga stängt. Åkte upp i Empire State building istället. Såg jättelångt. Blev jättehungrig. Gick till Korea town och åt tofu. Åkte hem. Slut!

Man kan säga att det var en bra dag.

För det var det.

9 kommentarer:

m sa...

åh anthropologie! bästa, bästa, bästa!!!

tiggerrr sa...

Åh, Strand Books! Ett av de ställen i NY som jag verkligen längtar tillbaka till. Ska se till att åka med en tom väska nästa gång så att jag har plats för allt jag vill ha.

Lena och Tilde sa...

vilken underbar bild den översta var. Den borde du ha som tavla hemma tycker jag

underbar dag du hade verkar det som.

The Queen of fucking Everything sa...

Konstigt nog låter det faktiskt som en väldigt bra dag?=)

Therese sa...

Du tar så bra bilder! Fick svindel när jag tittade på bilden från empire state building. :)

Ina sa...

Ååååå amen Lisa!!! Jag ville åka till NY innan, du får mig att vilja flytta dit NU NU NU. Men hur känner du, vill du bo kvar? :-)

Annika sa...

Re myggbettet: Köp smärtstillande salva. Kleta på. Kli borta!

SaraMy sa...

Åh, Lisa. Jag tycker så mycket om din blogg, den är så fin på alla sätt och vis. fina bilder, fina berättelser, fina (roliga!) skruvar på allting. Blir glad och inspirerad!

Ikka sa...

alltså jag pallar inte mer NY nu!!! avundsjukan!!!! puh. alltså glad för er skull och så, men går numera bara in här för att kolla om ni är hemma. MVH Ogin