tisdag, juni 19

Glimtar av en måndag






Detta var vad jag gjorde idag: Åkte till Soho. Köpte skor. Provade många kläder. Köpte några. Gick in på Dean & Deluca och tittade på fint godis och färgat socker. Funderade lite över vad man hade färgat socker till. Kom inte på något. Gick vidare. Drack kaffe. Tittade på folk. Gick in på en salong och manikyrerade mig. Gick till West Village. Åt en sallad med sparris och getost. Drack kaffe. Tittade på folk. Gick till Magnolia Bakery. Köpte cupcakes. Åkte hem. Åt upp cupcakesen. Bloggade om det. Slut.

7 kommentarer:

Eva-L sa...

Färgat socker: baka bullar utan pensla och pärlsockra dem. Innan du äter, doppa bulltoppen i smält smör, sedan i färgat socker. Undvik gult socker för det syns ändå inte.

sofie sa...

Jag BEHÖVER färgat socker till min sockervaddsmaskin!

Katta Kvack sa...

Färgat socker: som dekoration på rulltårtor, cake pops, tårtor, eller i en skål på kaffebordet bara för att det ser fiiint ut!

Lovika sa...

Färgat socker kanske gör sig på cup-cakes?

Ann Margret sa...

Tänk att det finns gammaldags gatsten i NY - det trodde jag inte! Kul med de där karamellerna, förr fanns det jättegoda danska hårda karameller som hette Altea-bolsjer (kanske går att köpa fortfarande).

Anonym sa...

I NY finns ALLT! Själv gick jag på dygnsöppet salong och fixade naglarna mitt i natten, och det fanns flera kunder där. Vi satt på rad och pratade precis som på film! Svårt att maxa det här hemma ( då jag dessutom aldrig tar manikyr här pga dyrt...)

// Gry

Lina sa...

mmmm karameller och cupcakes, fikasugen man blir då:)