söndag, juni 24, 2012

Glimtar av en lördag





Coney Island - vilket bisarrt ställe egentligen. Strand och nöjesfält i ett. Idag var det dessutom Mermaid Parade, och en driljard människor utklädda till sjöjungfrus (och annat smått och gott) gick parad längs huvudgatan och spelade musik och hade sig. Det är nästan så jag tror att jag har hallucinerat fram hela alltet.

Anyhow, det är lite svalare nu, så idag tyckte alla att livet var kul igen. Känns fint.

Det var nästan det jag oroade mig för mest inför den här resan, att det skulle vara helvetesvarmt hela tiden. Det kan ju vara helvetesvarmt i New York, har jag förstått. Men det har varit lugnt hittills. Två dagar helvetesvarmt av 23 möjliga, det tycker jag är över förväntan.

3 kommentarer:

Maria sa...

Gud vad jag vill slänga mig i vattnet.

Carita Liljendahl sa...

Härliga färgmättade och estetiska bilder!

Anna sa...

Underbara bilder!
Du har alltid helt fantastiska bilder, men ville kommentera hur fint jag tycker det blev när du idag har samma färgtema på dem. Det gör en snygg enhet!