söndag, juni 17, 2012

Glimtar av en lördag



Idag har vi varit på Brooklyn Flea. Igen. Fast den här gången höll den hus i Fort Greene, och det var ännu varmare än förra gången. Kanske tusen grader i solen? Förmodligen tusen grader i solen. Jag köpte hur som helst en klänning, som jag är glad över, som ni ser. Går jag upp ett enda gram kommer knapparna i den visserligen att sprätta iväg över världen med blixtens hastighet, men så sjukt mycket som vi vandrar omkring den här månaden kan det rimligtvis inte komma att bli några problem. Fort Greene var trevligt! Där finns till exempel en sjusärdeles fin park med mycket skugga under många träd, och grönsaksmarknad vid ingången där man kan köpa körsbär. Eller ja, idag kunde man det i alla fall. Områden jag skulle kunna tänka mig att flytta till i Brooklyn så här långt: Williamsburg, Park Slope, Fort Greene. Eller kan jag tänka mig att bara flytta runt med Brooklyn Flea lite överallt, för det är ta mig tusan en antik/vintage/loppmarknad som heter duga, det.

2 kommentarer:

Eva sa...

Alltså den där klänningen ser helt fabulous ut. Vill ha!

Besserwissern Teresa sa...

Hej hej!
När du säger Williamsburg, hur långt ligger det från Manhattan? Är det nära? Gångavstånd? Jag är så väldigt lite bevandrad är det gäller New York så jag tänkte att jag kunde fråga, eftersom jag jag inte har så värst mycket koll själv.

Tack för tipset om airbnb.com, förresten! (Jag och min kompis ska åka till USA nästa sensommar.)