måndag, maj 14, 2012

Tjat, tjat, tjaaat

Jag har köpt en cykelhjälm nu.

Okej?

Mitt förtjusande huvud kommer alltså förhoppningsvis även fortsättningsvis vara hyfsat intakt. Om än med mer tillplattad frisyr.*

Ni kan således sluta titta strängt på mig i denna sekund.

/lydigt lamm

*Vän av ordning undrar givetvis: Hur är det möjligt för en människa som redan har Världens Plattaste Hår att platta till frisyren ytterligare? Det går, är mitt svar på den relevanta frågan. Det är svårt, men det går med lite vilja.

1 kommentar:

Mari sa...

Då slipper jag berätta att jag spräckte hjälmen i stället för skallbenet som barn.

Däremot kan jag berätta att det finns två lösningar till håret (eg tre men inte alla vill raka av det): skaffa dreads - de kan omöjligt bli platta. Det negativa är att man behöver en större hjälm. Alternativt skaffa sjal och bära den sådär pinup-chickt (hur man nu böjer och STAVAR det).