söndag, maj 27, 2012

Om en liten vecka är vi där. Då kommer jag att vara sjukt nöjd.

Om fem dagar åker vi till New York och stannar i en månad.

New York.

En månad.

Jag upprepar det inte för att skryta eller så, jag upprepar det för att min lilla, lilla hjärna ska förstå. Om man ska döma av min stressnivå verkar det nämligen som om jag totalt glömt att det är just New York vi ska till (en civiliserad storstad i ett land som inte är helt olikt det jag redan bor i), och att vi ska vara där i några veckor. Jag beter mig som om vi ska åka till en hydda i någon avlägsen djungel någonstans. Och stanna resten av livet.

Alltså! Förstår ni hur genomtänkt man måste vara med sin packning om man ska åka till en hydda i en djungel och stanna i resten av livet? Och ha med sig två små barn?

DU KÄRE VÄRLD, mina nerver.

Note to self 1: Köp papperspåsar. 
Note to self 2: Andas i dem.

Det blir bra det här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så här: pass, pengar resten går att köpa!

Luna D Sign sa...

Fasen vad ni kommer att få det härligt! Stressa inte upp dig - njuuut!
Kram Malin

Ljuva Julia sa...

Så himla kul ni kommer att få! Mitt tips är att inte glömma välling, det ska nämligen vara stört omöjligt att hitta utomlands. Annars är det nog som Anonym säger :)

Peppe sa...

Lisa, det är mycket, mycket fint! Så sjukt roligt att jag också får svårt att andas. Hoppas att vi ses i Sthlm senare i sommar!

lovisa/polichinelle sa...

en månad?! skämtar du så fint. avis deluxe här.

Bea sa...

Haha du är så rolig Lisa! Otroligt fantastisk :D

Therés sa...

Men vad roligt! inte alls avis....jo förresten en smula...hehe. men inte alls på ett missunsamt sätt. nej då! hoppas du ni får trevligt!! :)

appelpaj sa...

helt fantastiskt! jag tycker själv det är jobbigt med packning inför en helg i stockholm utan barn då. men egentligen är det nog bara resestress. vilken resa, berätta gärna mer. hur ska ni bo, vad är tanken med resan? ledighet med familjen har jag tänkt..

ha så hiskeligt skoj!