tisdag, maj 08, 2012

Och så var det med den tisdagen

Idag hade jag tagit på mig en vit blus som jag tänkte kunde passa fint när jag pratade retroböcker på Akademibokhandeln. Nytvättad och fin, var den. Och strök den gjorde jag. Sedan hällde jag 1. Mat och 2. Bläck på den, och så var det med det.

Men nu har jag en ny vit blus i min ägo istället! Och det är ju ändå trevligt.

Även om nu "blus" är ett rätt fånigt klädesplagg.

Rolig grej 1: Det kom bloggläsare till Akademibokhandeln! Minst två stycken. (Hej ni två om ni läser det här, vad glad jag blev att ni kom!)

Rolig grej 2: Det finns choklad i skåpet ovanför kaffebryggaren.

Rolig grej 3: Och nu tänker jag äta den när jag ser på tv.

6 kommentarer:

Jessica sa...

Hej hej, jag var där! Älskar böckerna, måste köpa allihopa genast. :-)

L8 sa...

Choklad ovanför kaffebryggarn ska inte underskattas :)

Yasmine sa...

Hej. gud vad jag älskar dina böcker. SNÄLLAAA säg att du håller på med din tredje???
läste nyss " allt jag säger är sant" blev kär i den.

en fråga bara. Lyssnar du på Håkan, Broder Daniel,Kent, osv?
för mhhm älskar din musiksmak isåfall hehe

please svara

svara på roslyn@live.se (if you want to så att säga)

Yasmine sa...

Hej. gud vad jag älskar dina böcker. SNÄLLAAA säg att du håller på med din tredje???
läste nyss " allt jag säger är sant" blev kär i den.

en fråga bara. Lyssnar du på Håkan, Broder Daniel,Kent, osv?
för mhhm älskar din musiksmak isåfall hehe

please svara

svara på roslyn@live.se (if you want to så att säga)

Anonym sa...

Hej Lisa, jag lyssnade oxå på dig och Susanna. Fina böcker ni har gjort, du är mångsidig, och - inte minst - rolig. Går in på din blogg dagligen, mera spännande än att få mail om nytt inlägg.
Barnhistorierna är obetalbara, dina skrivskriverier intressanta, bilderna trevliga.

Anonym sa...

vad gäller bläckfläcken så kan du testa lägga den blusdelen i mjölken så brukar fläcken försvinna. Nu har det gått några dagar men det är värt att testa