tisdag, maj 15, 2012

Lisas läsdagbok: Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll

Nytt extremroligt uppdrag jag fått: Att recensera ungdomsböcker i Svenska Dagbladet.  Idag publiceras min första recension, en text om "Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll" av Linda Belanner och Fredrik Persson. Vill du veta vad jag tyckte om den så kan du läsa texten här.

Och, bonusmaterial! En sak som inte fick plats i recensionen är hur mycket jag älskar titeln på boken, så nu tänker jag säga det här: Jag älskar den väldigt, väldigt mycket. Hade lätt platsat i min samling av snygga boktitlar som jag höll på med som sjuttonåring.

6 kommentarer:

Vitnos sa...

Heja! Vad roligt! Och vilken bra recension. Synd att jag inte blev sugen på att läsa för titeln är verkligen hur bra som helst.

Uppochhoppa sa...

Vad roligt! Grattis till nya uppdrag!

Nasrin sa...

Men helt ärligt! Jag bara dör (LOL) när jag läser den boken. Den är ju hur skön som helst. Du menar du inte gick igång?

Iktoro sa...

Titeln stämmer. Döden spelar schack, inte handboll.

Janina sa...

Vad roligt att få titulera sig Litteraturkritiker - grattis Lisa!

Jag har faktiskt, just idag, intervjuat den ena av författarna till "Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll". Intervjun kommer på min blogg i veckan för den som är nyfiken!

Anna Maja sa...

Den där plockade jag med mig hem från bibblan förra veckan, enbart på grund av namnet. Kände att den bok med en så underbar titel var man bara tvungen att läsa.