lördag, maj 26, 2012

KP 120 år

Idag firar Kamratposten sin 120-årsdag på Skansen. 120 år! Det får man ändå säga är en respektabel ålder.

Själv ska jag stå på Skansen hela dagen och rodda kalaset. Trycka pins, pyssla, lyssna på Kropp & Knopp live, delta i tecknarskolor, käka popcorn. Eller ja, jag ska väl i ärlighetens namn kanske inte göra alla sakerna själv. Mest se till så kids som kommer dit kan göra dem. Det ska bli kul! Och också: lite (väl?) spännande. För... kommer det 100 barn? 1000? 4000? Ingen vet riktigt.

Men jag lär ju märka det snart.

3 kommentarer:

Boktjuven Ingerun sa...

Mina barn har KP och ville åka dit, men jag tyckte det var lite för långt. Det kommer säkert massor av barn!

Iktoro sa...

Va?! Nääää! Inte nog med att jag bor utomlands och inte har en chans att komma, nu missar jag dig! Livet är orättvist.

S. sa...

Jag minns när KP fyllde 100! Då var jag prenumerant. :) Måste ha varit sista året jag prenumererade.