torsdag, maj 17, 2012

Konstant i mina öron



Det är ta mig tusan inte ofta jag pratar om musik, people. Förutom när Säkert! släpper något nytt då, kanske. Men så är det också då (och bara då) som jag hetslyssnar på samma skiva om och om igen för att jag gillar den så sabla mycket. Då, och så möjligen nu också. Sedan It's a bird! It's a plane! släppte sitt album Here comes the sun för lite drygt en vecka sedan har jag lyssnat på den på repeat. Och det är inte för att jag råkar känna ena halvan av bandet som jag säger så här, utan för att jag verkligen menar det: Skivan är sjukt bra. Ni borde kolla upp. Om man har Spotify kan man lyssna här.

7 kommentarer:

Joel sa...

http://open.spotify.com/album/4L0nWZMrxEkwczDXeOsDlP

Colombialiv sa...

Tack för tipset! Jag behöver lite ny musik.

sprakkarringen sa...

Bra låt ju! Fast jag minns bestämt att du nämnde Pulp också för inte alltför längesen. :-)

Siri sa...

Tack! Lite refresh i min spotifylista är välbehövligt just nu.
Är mitt uppe i en av de där "bryta ner varenda säkert!/hello saferide-låt till atomnivå"-perioderna. Vill hemskt gärna bli stoppad snarast, så att jag inte tjatar ut dem.

Amanda sa...

Här kan jag komma in som en oberoende person som står bakom ditt uttalande.

Mycket MYCKET bra skiva. Satte på den vid nattningen av min treåring, han somnade direkt. (bra betyg, då hans tidigare nattningsmusik har varit Fleet Foxes, Bon Iver osv)

Nu har skivan gått på repeat två gånger på raken och jag älskarn.

LeraX sa...

Hej! Jag kunde inte låta bli att kommentera att denna skiva måste vara gjord för mig, för kolla det här inlägget:

http://lerax-lerax.blogspot.se/2012/04/dagens.html

Johanna sa...

Men ja! Är helt opartisk (förutom att jag tycker att allt du skriver är bäst) och den här var väldigt väldigt bra. Tack för tipset!