torsdag, maj 17, 2012

Den listiga lilla räv jag närt vid min barm

- Så, Rufus. Nu har vi läst två böcker, som vi brukar. Nu är det dags att sova.
- MEN...
- Inga men.
- MEN... JAG VILL JU LÄSA FÖR DIG OCKSÅ!
- Vill du?
- JA-A. EN KORT LITEN BOK SKA JAG LÄSA FÖR DIG.
- Ooookeej, då.

- lång urvalsprocess av kort bok -

- SÅ! DEN HÄR BLIR BRA.
- Ooookeej, då. Ska du läsa den för mig nu?
- NEJ.
- Men du sa j...
- JA, JAG SA DET. FAST JAG KAN JU INTE LÄSA, KOM JAG PÅ. SÅ DET ÄR BÄTTRE OM DU LÄSER, TYCKER JAG. FÖR MIG. SKA VI GÖRA SÅ?

12 kommentarer:

Colombialiv sa...

Hahaha, han är fantastisk, Rufus!

Katta Kvack sa...

HA HA HA!

Bara Sara sa...

Jäklar vilken smart liten kille!

Jojjo sa...

Underbart!!

Lena och Tilde sa...

så himla smart :-)

Fröken K sa...

Hahaha! Den twisten känns bekant på nå't vis. Låter som att våra grabbar är av samma skrot och korn.

Susanna sa...

Hahaha!

Johanna sa...

Hahaha, Rufus alltså, bästa ungen.

Ann Margret sa...

Dagens skratt! Underbart! <3

fiaelia sa...

HAHAHA, Rufus for president!

Christel sa...

Haha.
Följande dialig ägde rum i vårt hem häromdagen:
-Mamma, kan vi äta pannkakor idag?
-Nej, vi har inte mjölk så det räcker.
-Då tycker jag att någon av oss går och handlar mjölk och så gör vi pannkakor.
-Tycker du det?
-Ja, men eftersom jag är ett barn får jag inte gå till affären så det får du göra. Och eftersom jag är ett barn får jag inte använda spisen, så du får göra pannkakorna. Okej?

Man kan ju inte annat än att skratta. Och ja, jag gick till affären. Och gjorde pannkakor. :-)

Anonym sa...

Vilket år är dina söner födda? (: