fredag, april 27

Semestersysslor

Nu tar jag ett barn under varje arm och åker hem till Småland och firar valborg. Liten lista över grejer jag tänker göra där:

- ha ful fleecetröja på mig
- tjata hål i huvudet på min syster
- revidera ovanstående punkt till: Få hål i huvudet pga tjat från min syster
- glo på min brors nya tjej
- eventuellt också prata med min brors nya tjej
- elda pinnar i valborgsbål
- inte umgås så mycket med mamma och pappa, eftersom de bara umgås med mina barn
- inte umgås så mycket med mina barn, eftersom de bara umgås med min mamma och pappa
- sova
- se på lammungar

SLUT.

16 kommentarer:

Josefine sa...

Sällan känner jag mig så brutalt dissad som när vi är hos mina föräldrar. Barnen tittar inte ens på oss. Inte ens när vi tilltalar dem. Mamma & pappa är jättenöjda med sig själva då. De känner väl sig som nån sorts rockstjärnor antar jag. Haha! Det är de INTE. Trevlig valborg i alla fall! Låter som en mycket trevlig helg i Småland.

yllet sa...

Låter lite som min helg, om man byter ut Småland mot Hälsingland och så hoppas jag att brorsan tar med sig sin fru och inte någon ny flickvän. Och så har jag ingen syster. Kom jag precis på. Men annars. Identiskt!

britta bloggar sa...

Samma här, totalt ignorerad av äldsta dottern när mormor finns i närheten. Tur att lillan fortfarande är beroende av mig iaf, inte ens fyra veckor gammal och helammad - då är mamma poppis :)

Anonym sa...

Titta på brasa?

Lisa sa...

Mm... "Titta på brasa" går in under punkten "elda pinnar i valborgsbål".

Malou sa...

Sjunga "vintern ra..." och vispa äggtoddy??

Linda sa...

Det gör du rätt i. Hälsa familjen!

turez sa...

Haha! Bra lista. Och jag fick en längtan av att åka hem till Småland jag också. Hade jag fått ett par tusen i tillskott så hade jag spenderat min valborg på samma vis har jag en känsla av!

Ha det så bra och akta så att du inte bli torr i ögonen av gloendet.

Lillmesen sa...

Hej tillbaka, Linda! Å Lisa, jag är möcket möcket taggad, ska du veta. Här ska tjatas! Kaffekickar i skrivande stund, så att jag ska vara riktigt på alerten när vi ses. Tjatetitjateti!

HemkäraHanna sa...

Valborg i Småland är inte dumt. Kan nog troligen vara bästa stället att tillbringa valborg i.

jenny sa...

Mysigt!! Hälsa din underbara familj!!

Hanna sa...

Haha, tänker på om din brorsas tjej läser bloggen. Hon byter outfit sjutton gånger i detta nu.

Hannah sa...

Haha. Hög igenkänningsfaktor på det där med barnen o ens föräldrar.Sist vi var hemma glömde min killes föräldrar heeelt bort att uppmärksamma hans födelsedag o kom utspringande med ett paket när vi packat in oss i bilen o var redo att åka hem! Man ba kanske skulle tagit in på hotell ingen hade saknat oss:P

Ida sa...

Låter helt perfekt, ju!

Josefin Ö sa...

Mysigt! Ha så fint i Smålandet!

Anonym sa...

Sicket enkelt liv du tycks leva om inte bekymren är större än så !