torsdag, april 19

Om frågor och fusk

Jag har fått den häringa "svara på 11 frågor" utmaningen som cirkulerar nu från både Joanna, Katta, Linn, Olga och Ewonne på sistone. Gullhuvuden! Deppigt nog pallar jag inte svara på alla 55 frågorna, så för att det ska bli rättvist har jag valt två frågor från er var, och sytt ihop till ett inlägg. Jag vet att det är fusk (det blir inte ens 11 frågor), men vad kan jag säga? Jag fuskar ofta. Att fuska är ett sätt att leva.

Here goes:

Kanel i kaffet, vad tycker du om det?

Svar: Alltså, jag gillar kanel. Det gör jag verkligen. Men i kaffet? Nej, jag tror inte det.

Vad har du i ditt förråd som du hellre skulle ha i lägenheten?
Svar: Vi har ett väldigt litet förråd (läs:klädkammare) och i den står det mest ölprylar som Gustav använder när han brygger öl. De vill jag INTE ha i lägenheten. Men det finns en telefonhylla i teak där inne någonstans också som jag saknar. Den borde vi ha på någon vägg.

Hur ofta går du till frisören?
Svar: Sorgligt sällan. Kanske en gång i halvåret? Resten av tiden klipper jag min lugg med sax framför spegeln. Det blir snett och fult.

Har du hittat ditt drömboende, eller letar du än?
Svar: Eh, har påven lustig hatt? Hemnet och jag har ett intensivt förhållande sedan… jag vet inte när. Sedan alltid? Lite oklart vad jag egentligen letar efter, men typ: Stort, gammalt, fint, underhållsfritt och asbilligt sekelskifteshus i Hägersten. Med brädgolv och kakelugnar och glasveranda. Med betoning på asbilligt och underhållsfritt. Och fint. Och brädgolv. Gärna inklusive drömträdgård också. Som också är underhållsfri. Förslag? Någon?

Du ska vara på en öde ö utan underhållning i en månad, hur många dagar hinner gå innan du börjar spela rollspel med dig själv?
Svar: Oooo, tricky. Har aldrig varit på en öde ö utan underhållning i en månad. Å ena sidan: Är inte mycket för det här med rollspel och teater och så. Å andra sidan: Pratar ibland högt för mig själv när jag är ensam hemma. Vi säger väl… två veckor, kanske?

Om du fick bestämma en sak som alla världens människor var tvungna att lyda, vad skulle det vara?
Svar: Att alla ska vara snälla. Och (det här ingår i ”snäll”) så ska alla sluta snacka skit om potatis, på grund av POTATIS ÄR GOTT.

Vilken Kent-skiva är bäst i ditt tycke?
Svar: Första (Kent) eller andra (Verkligen). Det är i alla fall dem jag lyssnat sönder mest.

Vilka husdjur har du haft?
Svar: Bengt (guldfisk) Sara-Lisa (guldfisk) Putte (undulat) Jenny (undulat) Sassa (katt) Sissi (katt), Peter Forsberg (katt) Ingmarie Stenmark (katt) Zlatan (katt) samt Ronja (boxerhund)

Om du skulle sadla om helt och hållet, vad skulle du syssla med då?
Svar: Helt och hållet? Amen, måste jag? Buhuuuu, jag vill inte! Men okej, jag säger… ha butik som säljer fina grejer.

Skriv ner tre geniala filmer!
Svar: Jag älskar Juno, Away we go och Garden state.

4 kommentarer:

Johanna sa...

Å, jag har också haft en katt som hette Sissi!

Vsg och anteckna!

Lillmesen sa...

Hamstern Tiger, då? Eller räknas inte han? Han var ju mest Petters, förstås. Tills han "råkade" dö. Hoppsi! Muahahaha!

Johanna sa...

OCH du har ju sjuukt bra filmsmak

JohannaR sa...

Ingmarie Stenmark, hahahahaha! Klockrent!