fredag, april 13

Men sen, när jag vinner en miljon, då du, dyra lampa! Då ligger du risigt till.

Jag råkade läsa en inredningstidning tidigare i veckan. Big mistake. Huge! Fick nämligen syn på en lampa som jag var tvungen att ha över soffbordet. Alltså tvungen. Så där så att jag drömde om den på natten. Två nätter i rad. True story! Jag vet att det finns väldigt många viktigare saker i världen att ägna sin energi åt, men alltså, vad kan jag säga? Det var en väldigt fin lampa.

Tyvärr visade det sig givetvis att lampjäveln kostade 7000 kronor, såatteh...

Ja.

Nu försöker jag tänka om.

Det går 1. Dåligt (tänker fortfarande på dyra lampan cirka tjugo gånger om dagen) och 2. Bra (har just kommit upp med en kompromisslösning som känns okej och som sammanlagt kommer att kosta mig 275 kronor).

Applåder på det?

Jag tycker själv det känns väldigt moget.

17 kommentarer:

Filippa sa...

Hur ser den ut då? Kan en få se en bild? Nu blir jag ju nyfiken!

Anonym sa...

1. "Big mistake. Huge!" Sitat fra filmen Pretty Woman, eller?

2. Få se bilde av lampan!!!

Lisa sa...

1. Nej! Ni får inte se någon himla bild. Då måste jag ju bildgoogla och det går inte, jag är ju på AVVÄNJNING!!! Men det var en "Mirror ball" från Tom Dixon. Googla själva om ni är nyfikna.

2. Ja, citat från Pretty Woman.

Fin fredag!

yogamalasweden sa...

Vilken fin blogg du har. Blir alldeles, alldeles glad av att läsa den! Tack för att du delar med dig av din vardag. Anna

HemkäraHanna sa...

Tungt!
Och väldigt moget att hitta en bra kompromiss. :)

Anonym sa...

AAA, men jag tycker du kom ganska billigt undan...själv går jag på avvänjning från Moooi-Horse lamp.....30.000:-......grrrr, skulle kunna bygga ett helt stall åt mej å den där jävla lampan. Dessvärre kan jag dock varken bygga eller räkna å har bara 79:- kvar på lönen!!!
/Madeleine

Anonym sa...

Äh skippa alternativet, lev på drömmen. Och kolla Blocket ihärdigt.

fröken blund slår dank sa...

Du är fantastisk!! och nu blev det så mkt lättare att jobba över sen jag såg ditt konstverk Bara han blir lugn eller vad det nu hette... briljant.gnistrande. skinande.det är du.

halvbonden sa...

Ibland brukar jag lura mig själv genom att spontanköpa sånt där som jag inte eg har råd med och sen låta mig själv stå där med dåligt samvete, men då har jag iaf fått den där dyra fina grejen :)
Fast 7000 är lite väl mycket iofs..

turez sa...

Störande när sådant där händer. En bara SKA HA grej. Och så är det typiskt att den ska vara för dyr för att vara sann.
Men den där mindre summan är ju inte så tokig.

Lycka till med dina miljonärsdrömmar.

Bara Sara sa...

Jäkligt moget. Du kan väl visa skapelsen sen!

Anonym sa...

Tips: ta reda på en massa och hitta ngt negativt om designern, typ han har ingen som helst tanke på miljön (eller?), gillar nittiotalsestetik, vad vill han förmedla, -dyrt, exklusivt. vill jag ha det och känns det som jag? såna grejer. annars tror jag nog du kan hitta lampjäveln för ca 4000 kr. alltså nästan hälften.

Anonym sa...

Mejla inredningstidningen och erbjud att skriva ihop ett reportage om, tja, vad som helst, eller ett hemma-hos-reportage, och kräv lampan i betalning!

Ewonne sa...

Du har blivit taggad: http://muayway.blogg.se/2012/april/taggad.html

Anonym sa...

http://www.google.se/search?q=Mirror+ball%22+fr%C3%A5n+Tom+Dixon&hl=sv&prmd=imvnso&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=B5OIT8eXNcj74QTE94HICQ&ved=0CDgQsAQ&biw=1366&bih=673#hl=sv&tbm=isch&sa=1&q=mirror+ball+tom+dixon&oq=mirror+ball+tom+dixon&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=img.12...0l0l4l22899l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0.frgbld.&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=b9a3c2631ca875b4&biw=1366&bih=673

Johanna sa...

Men biiild! Länk!! Du måste!

Erika sa...

Tänk så här: Om du gillar lampan jättemycket, så att du tänker ha den resten av livet (alltså typ minst 50 år till) då är 7000 inte alls mycket pengar!
Typ bara 38 öre/dag faktiskt!