måndag, april 30

Innan internet

Det är lite som att jag glömmer bort att internet finns här. I mitt gula flickrum med Beatlesplansch på väggen brukade det liksom inte finnas internet, här brukade det finnas böcker. Och rökelse. Och tända ljus. Och tonårsvåndor. Och sånt. Och eftersom lagen säger att man måste gå tillbaka i utvecklingen ett par, tre steg varje gång man åker hem och hälsar på sina föräldrar så... well. Jag eldar inte rökelse, det gör jag inte. Men jag bloggar tydligen inte heller något vidare.

Ikväll ska vi elda.

Hejdå.

3 kommentarer:

Vitnos sa...

Hmm, så de där tonårsfasonerna hemma hos föräldrarna går alltså inte över när man har barn själv? Senast i julas när jag var hemma och sov över hos mina föräldrar öppnade jag kylen en morgon, konstaterade att mjölken var slut och på äkta tonårsmaner halvskrek: "Mamma! Mjölken är slut!". Bet mig i tungan i samma stund och när mamma svarade från badrummet att jag kanske kunde åka och köpa ny, så avlägsnade sig tonåringen i mig och jag åkte och köpte några liter. Men det går alltså inte över? Tänker att jag ändå snart fyller 24...

Ines sa...

Låt oss se ett foto av ditt gula flickrum med beatlesplansch!

Sara sa...

...rökelse? Jag kunde inte låta bli att skratta rakt ut åt den sista meningen.