tisdag, april 03, 2012

Hej från Lalaland

Sak som tydligen händer vid 30-årsåldern utan att man på något vis godkänt det: Man blir livrädd för siffror. LIVRÄDD! Och ja, med "man" menar jag "jag".

Nyss: Gillade att räkna matte. Hade rätt bra koll på mina pengar. Tyckte internetbanken var en "rolig sida". Betalade räkningar i god tid. Bokförde löpande. Hade kontroll.

Nu: Inte så, riktigt. Får istället i det närmaste panik vid åsynen av bankdosan och ägnar mig helt irrationellt åt att vissla lite och plocka några fina blommor och låtsas som inget istället. Siffror? Bokföring? Pengar? Räkningar? Koll? Nu förstår jag inte riktigt vad ni menar. Kan man äta sånt?

Insikt: Jag är en freaking lyxfälla waiting to happen.

*trallar en liten trudelutt och tar en kaka till*

1 kommentar:

labolina sa...

Men vad skönt att det inte bara är jag! Allt som har med ekonomi känns jättejobbigt helt plötsligt. Fast beror det inte på att ekonomin blir jättejobbig när man har familj, barn, pensionssparande och lån? Jag som försöker göra mitt bästa för att leva jämställt slänger glatt över min bankdosa till sambon bara jag slipper befatta mig med eländet.