lördag, april 21, 2012

Förresten, Svante, vid närmare eftertanke? Känn ingen stress.

- Svante, kan du säga "mamma"?
- PA-PA.
- Nej, "mamma".
- PA-PA.
- Ma-ma.
- PA-PA.
- MA-MA!
- PA-PA-PA-PA-PA-PA-PSSS

*talande tystnad sänker sig över köket*

- SVANTE KAN INTE SÄGA "MAMMA", kommer det sen hjälpsamt från soffan. FATTAR DU VÄL. MEN JAG KAN DET. VILL DU HÖRA?
- Tack, men jag vet ungefär hur det brukar låt...
- MAMMA!!! MAMMA!!! MAMMA!!! MAMMA!!! HÖR DU? MAMMA!!! MAMMA!!! MAMMA!!! MAMMA!!! JAG SÄGER SÅ JÄTTEOFTA. MAMMA!!! MAMMA!!! MAMMA!!! MAMMA!!! MAAAA-MM-AAAA!!!

Man bara: Juuust det, ja, det är det där som händer. Mer banan, Svante? "Ba-naaan", ja. Där har vi ett bra ord som vi kan öva på lite. "Ba-naaan". Kan du säga det?

10 kommentarer:

mormor Lena sa...

Fortsätt träna honom. Jag ska träna Sigge att säga måmå (typ mormor på småländska)idag.

hejhejlivet sa...

Ha, ha! Klockrent, som vanligt.

Västmanländskan sa...

Ha, ha - precis så! ;)

Ingerun sa...

Bra med tips från coachen. :)

ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Gravid sa...

härligt när dom börjar prata :D

Ylva sa...

Haha! Min kompis som bor i England har haft lite samma problem. Här är från hennes Facebook:

Today is an important day: After having known me for 17 1/2 months, Baby A has just figured out who I am! ("Mamma") :-)

Anonym sa...

Men hallå - tänk om! Det allra allra bästa är ju när bäbisen bara säger "pappa"! För när de vaknar mitt i natten, eller apatidigt på morgonen så... yes! Ropar de på "- Pappa!" :)

Isa-Lovisa

turez sa...

Hahah!
Lika som att man otåligt går och vänta på att de små liven ska börja gå och när det sedan är full fart på dom så kommer man på andra tankar ;)

emster sa...

LOL

Fifi sa...

Haha, det låter så här hemma också, fast tvärtom; min man säger PAPPA och Kiddo säger MAMMA, hela tiden.