söndag, mars 11, 2012

Om den här helgen

Å, du käre värld. Vad bra vi haft det! Vad mätta vi är! Jag vet inte om det finns något som heter kakbakis, men det borde i alla fall finnas, för kakbakis är just exakt vad jag är. All you can eat kak/tårtbuffé kan lätt ha den effekten på människan. Och med "människan" menar jag åtminstone "mig". Och, tror jag, övriga tre i mitt resesällskap. Rätt så himla bra på att trycka i oss goda grejer, allihop.

*skriver upp på meritlistan*

Plus att vi fick glida omkring i morgonrock och sitta vid poolkanten och läsa tidningen och sova länge och vända näsan mot solen och köra långsamt och okynnesstanna längs med vägen och ta en paus och när vi kom hem var lägenheten städad och stora barnet nyklippt och lilla barnet friskt.

Känns över lag som en helg som kommer gå till historien som helt okej. Och med "helt okej" menar jag "fantastisk".

10 kommentarer:

Lisa sa...

Men alltså, är rätt avis faktiskt. Rätt jättemycket avis dessutom. Låter sjukt fint det där med kakbuffé. Och poolen. Och sovmorgon. Åh sovmorgon..

Johanna sa...

Mnåh vad härligt!

Elin S sa...

Låter helt fantastiskt! Avundsjuk? Ja. Missunnsam? Nej. Vilket ställe var ni på?

Monnah sa...

Aaaa... Ja, det låter verkligen fantastiskt!

Fröken K sa...

Och den där hemkomsten sen, lät ju helt magisk!

Anonym sa...

Tipsar om kaksmälla, ett mycket bra ord :)

Erika Strand-Berglund sa...

Vad härligt det låter! Vart åkte ni? Jag är alltid i behov av tips på härliga ställen att besöka.
Själv åker jag till ett slott om två helger. Längtar mycket mycket!

Lisa sa...

Vi var på Villa Fridhem utanför Norrköping! Väl värt ett besök.

Simona sa...

Åh. Där har jag varit. Med ett gäng jättetrevliga tjejor...

Lisa sa...

Those were the days, Simona! Tänkte jag skulle göra det till en vana...