lördag, februari 18, 2012

Livspusslet made me do it

Oroar mig emellertid lite över att min hjärna tydligen är så inställd på att lösa praktiska/logistiska vardagsproblem att min spontana reaktion när polarna vars barn jag passar berättade att de skulle på fest i Hägersten (där jag bor) var: "Jaha. Men då är det ju egentligen bättre att jag går på den där festen, och ni passar era barn. Så blir det inte så mycket åkande fram och tillbaka."

Lustig stämning det hade blivit på den privata hemmafesten om mina polare nappat på det förslaget, kan jag känna.

"Hej, hej alla jättenära gamla vänner runt soffbordet som känner varandra superbra men som jag aldrig har träffat. Jag heter Lisa och jag bor här i närheten. Jag har bytt med Karin och Eric, som egentligen skulle kommit på den här festen. Fattar ni? Så vi skulle slippa åka så mycket kollektivtrafik och sådär, ni vet. Himla praktiskt. Tycker ni inte? OCH KOLLA! Jag tog med vin! *untz, untz, untz* Kan jag ställa det i kylen?"

4 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

Ha ha, hade velat se minerna på dem då!
Crash a party :-D
Vi hade party hemma hela dagen, skrivande, vinterstudion, god middag och mysig film...

Linda sa...

Det finns allt en liten ingenjör långt där nere Liesl. Jag visste det!

(fy fan vad svårt det är att skriva in rätt ord i ordverifieringen på din blogg. ibland ger jag upp. bara så du vet.)

Malin C sa...

Hahha, jag hade nog tyckt att det hade varit fantastiskt roligt med en sån spontan person..hihi
Eller inte, jo beroende på vem den okände var då.

Emma sa...

Men shit vilken kul samling folk det hade kunnat bli om alla bytte med någon de känner...