onsdag, februari 22, 2012

Lisas läsdagbok: Ja till Liv!

Detta har jag läst: Ja till Liv! av Liv Strömquist.

Och det är en: ABC-bok? Nä, men formen är en ABC-bok, med en serie för varje bokstav i alfabetet. På K hittar man en serie om Kulturtanter, på N en om Nördar, på R en om Robert Gustafsson och på B en om barn.

Det här gillade jag med den:
Allt? ALLT! Liv Strömquist är ju så genial att jag bara vill slänga mig på marken framför henne och kyssa hennes fötter. Och då gillar jag inte ens att läsa serier. Men alltså! Hon är ju så skönt elak, sjukligt pricksäker, och hon drar sig inte för att älta saker vi ältat förr - men framförallt är hon ju så vansinnigt rolig. Jag skrattade så jag grät, liksom kved, när jag läste en del av serierna i den här boken. Om jag fick byta hjärna med en person i världen så skulle jag välja Liv Strömquist.

Det här gillade jag inte med den: Att den tog slut.

9 kommentarer:

Boktjuven sa...

Finns den på rean? Nähä. Typiskt.

Colombialiv sa...

Å den är fantastisk!

evelina sa...

kan du inte börja lägga in en direktlänk till någon återförsäljare vid varje boktips? för oss förslappade internetnördar :)

Helena mitt i smeten sa...

Ja till Liv är otroligt bra. Och det är alla Livs andra serieböcker me tycker jag!

Susanna sa...

Ja! Livs senaste är det bästa jag läst på länge. Kanske nånsin!

Sara sa...

Du är den femtioelfte i raden av bloggare som har rekommenderat den, jag borde nog låna den på biblioteket istället för att försöka sno min fasters exemplar.

The Marie sa...

Jag älskar Liv - har läst det som fanns inne på biblioteket, köar för Ja till Liv!. Tydligen omåttligt populära överallt - och jag upptäckte henne först i år. Heja Liv!

Mimmi sa...

Lånade den på bibblan igår! Och läste även ut den igår. SÅÅÅÅ bra!
Min sambo tyckte jag störde honom jättemycket när han skulle sova, för jag bara asgarvade hela tiden. (Men det jag tvingade honom att lyssna på tyckte han var kul)
Speciellt älskade jag tjejkvällen.

Anna sa...

Liv är ju asgrym! Tur att hon skrivit serier när man saknar henne sjukt mycket i tankesmedian och redan lyssnat på arkivet med henne typ 100ggr! :)