tisdag, februari 21, 2012

Etiketter schmetiketter

Det kom ett önskemål om etiketter på inläggen, och lydig som jag är började jag genast etikettera bakåt i tiden. Alltså på alla inlägg jag har skrivit. De senaste sex åren. Det... kommer ju att ta sin lilla tid innan jag är klar, kan jag avslöja. Om jag någonsin blir det. Jag menar, det är ju nästan 4000 inlägg vi snackar om, som jag ska gå in på manuellt för att lägga till en etikett.

*vill dö*

Varför tyckte jag att etiketter var för töntar när jag började blogga? VARFÖÖÖR?

Nåja. Från och med NU tänker jag i alla fall lägga till etiketter när jag skriver inlägg. Så kan ni hitta lite enklare här om ni skulle vilja leta upp gamla inlägg eller så i fortsättningen. Bättre än inget, väl?

Ni hittar etiketterna i etikettsmolnet som nu ligger i högerspalten.

9 kommentarer:

Linda sa...

Festligt att just det här inlägget inte har någon etikett. Tackar tackar ändå, för en trevlig blogg!

Johanna sa...

Jag har ju inte ens fattat vad man ska ha dem till, har liksom skrivit HELT random ord på varje inlägg, i typ tusen inlägg. Kul Kul. Har också övervägt att välja ut en handfull bra (kanske 20-30? Hur många ska man ha?!) och etiketta om alla. För man gillar ju ordning och reda. Lite som när jag döpte om ALLA mp3-låtar så att de var stavade med stor bokstav längst fram och bindestreck mellan artist och låt. Eh. Jorå.

Du kan väl meddela om en vecka eller så om det är värt att göra om allt? Pls.

Akan-Kakan sa...

Psst, du vet väl att man kan lägga till etiketter på många inlägg samtidigt i "Regigera inlägg"-listan? Tar väl en stund ändå om man har 4000 inlägg iofs.

Ingerun sa...

Usch nöj dig med att ta de nya. Det låter görtråkigt.

Lisa sa...

Nej, Linda... Det "festliga" är att just det här inlägget HAR etiketter, men de syns inte. Och jag kan inte få dem att synas heller. För att jag antagligen varit inne och fifflat med kod fast jag egentligen inte kan.

*sliter mitt hår*

Såatte, Johanna. Hittills lutar jag åt "nej". Men jag kanske ändrar mig!

Och Akan-Kakan: KAN MAN?!? I så fall är du min hjälte.

Iktoro sa...

Du kan ju alltid gå tillbaka till de gamla inläggen och lägga till etiketter! :D

Ina sa...

Underbart. Skulle kanske ha förtydligat och sagt något om i framtiden/frånochmednu/baraomduhinner. Är förstås överlycklig om även gamla inlägg får hänga med.

Fru Björk sa...

Himla smidigt med etikettinförandet just nu när jag kom hit för att skulle skriva handlingslapp och funderade om det var något annat än broccoli jag behövde köpa till broccolipestorätten. Och det var det - halloumi.

Anne Jonsson sa...

Vad duktig du är, låter som ett mastodontjobb...kanske är det något jag ska tänka på nu? Innan jag har bloggat sex år och får gå tillbaka så långt i tiden.
Tack för tipset. Får se om jag kan..
Nu ska jag snart rulla köttbullar!