måndag, februari 20, 2012

De vita t-shirtarna och jag

Jag vet inte hur det är med er, men jag har ett livslångt missbruk av billiga t-shirtar i rätt kass kvalitet bakom mig. I synnerhet vita t-shirtar. Jag kan liksom inte förmå mig att betala en massa pengar för en vit t-shirt, när det finns så himla billiga på kedjorna. Jag menar, 49 spänn! Det är ju jättemycket billigare än, säg... flera hundra spänn. JÄTTEMYCKET!

Men så idag slog det mig plötsligt att det kanske är ovan nämnda resonemang som gör att de vita t-shirtarna jag har i min byrålåda aldrig riktigt lyckas leva upp till min sinnebild av hur en vit t-shirt bör se ut. Ni vet - snygg. Vit. Fin till jeans. Som på film. Mina vita t-shirtar är ju bara... sunkiga. Kan dessa två grejer möjligen ha ett samband?

Kändes som en milstolpe i livet att ens tänka tanken.

På darrande ben gick jag således in - förvisso på en kedja, men i alla fall en lite mer exklusiv kedja - och skulle handla mitt livs första lite dyrare vita t-shirt idag. Kände mig sjukt mogen. Hittade en. Provade. Tittade på prislappen. Dånade. Fyra hundra kronor för en vit t-shirt? FYRA HUNDRA?!? Tog ett djupt andetag. Stålsatte mig. Tänkte: "Du är snart 32 år. Det är okej. Det är dags. Because you're worth it, etc, etc, etc." Gick mot kassan.

Och kassörskan bara: "Hoppsan! Det står ju fel på prislappen här. Den här kostar inte alls så här mycket, jag drar av två hundra."

VAD FAN! Jag skulle ju betala ett överpris för en vit t-shirt! Passera en milstolpe i livet! Satsa på kvalitet! DET VAR JU DAGS!!!

Känner mig snuvad.

Känner mig också: Rik. Har sparat två hundra spänn, ju!

Det är drygt fyra sunkiga t-shirtar det, om man ska vara exakt.

Det kanske är precis vad jag behöver?

4 kommentarer:

Lisa sa...

Haha, jag är EXAKT likadan, fast med vita linnen! Äger endast från H&M, Vero Moda, Lindex etc och INGET är bra. Eller jo de är ju bra de första tre gångerna man använder dem, men se blir de antingen a) formlösa, b) solkiga i färgen eller c) trasiga.

Jag har säkert 40 st utan överdrift och ändå tycker jag alltid att jag behöver komplettera med ett vitt linne. Det är ju så bra att ha under typ - allt.

Kanske kanske ska jag inspireras av dig och köpa ett DYRT vitt linne? Tåls att funderas på.

Hur som helst - grattis till kapet! Investera i en semla eller två vettja! ;)

Ha en bra dag!

Erika sa...

Turnover gör världens bästa bas-t-shirts och linnen. De håller typ tusen tvättar och är så där lagom tjocka, så att man kan ha bara en vit t-shirt på sig utan att också visa bh:n.

Turnover har en butik på NK och när de har rea, då har de rea på allt i butiken, även basgrejerna!

(OBS! Jag är inte anställd på Turnover, är bara en nöjd kund!)

Anonym sa...

Vilas baslinnen av längre modell är min last. Fast de är jättebra i kvaliteten. Har två vita och en svart. Ja- bara tre stk! och de tvättas och tvättas och håller fin form. I lööööve it!

//Gry

la ragazza svedese sa...

Prova att kòra dina vita t-shirtar i en tvattmaskin som har bade nya vita och gamla vita - kan vara handdukar ocksa, med bakpulver och vitvinsvinager. Voilà vithet =)