tisdag, januari 3

Ska han dansa lite samtidigt också, kanske?

Tröttheten som uppstår när Rufus ägnat all sin energi och övertalningsförmåga för att få till ett gemensamt skumbad med sin far och bror INNAN middagen, och Gustav till slut gett med sig, tappat upp vattnet, klätt av samtliga badinblandade alla kläder och satt middagslagningen på paus och just ska stiga ner i vattnet när Rufus tar ton igen.

- VI SKA INTE BADA NU.
- Va?
- INNNNTE BADA!!!
- Men, Rufus. Du ville ju b...
- JAG SA JAG VILLDE INTE BADA MER! DU SKA LAGA MAT!
- Men vi är ju nakna! Allihop!
- GÅ UT I KÖKET, PAPPA!!! LAGA MAAAT!!!

Den tröttheten.

6 kommentarer:

Mellanbarnet sa...

Igenkänningen på den tröttheten = micket micket stor!

Singelmamman sa...

Ja DEN tröttheten. Minns jag.

Malin sa...

Åh så skönt det är att andra också har det som vi!

Anonym sa...

Hehehe. Å jag menar det på ett
JagKännerigenmigidentröttheten-sätt!

Fröken K sa...

Den tröttheten gav i alla fall mig kvällens varmaste skratt, klen tröst, jag förstår det, men tack ändå! "Di barna di barna, säger man att di ska gå till körka så går di till kvarna" som en klok vän till mig brukar säga!

Anonym sa...

Lite sång, lite dans och lite naket :)