tisdag, januari 10, 2012

Problemet löst! Alla glada!


Tog den dumma, dumma laptopen under armen och lämnade in den på service. Servicekillen sa att jag hade varit väldigt tålmodig som inte fått ett totalt bryt på datorn tidigare. Han var beredd att sula den genom fönstret efter tre minuters felsökning.

Passade också på att spontanköpa* en ny stationär dator till kontoret "när jag ändå var i datorbutiken".

Är nu mkt, mkt lycklig igen.

Det svänger snabbt, så!

Livet.

Var så goda för info.

*Okej, "spontant" och "spontant". Jag hade väl umgåtts med tanken
en stund innan jag gick in i butiken. Är inte helt vild. Kommer från Småland, räknar mina pengar noga, är min pappas dotter, etc, etc, etc. Men det kändes impulsivt. Köpa dator! Bara sådär! HER-RE-GU-UD, vart är världen på väg.

9 kommentarer:

Cecilia sa...

älskar att han var beredd att sula, har inte hört det ordet på ett tag. Fint,tror jag ska börja använda det lite mer.

Lisa sa...

Jag vet! Det är ett ord som används alldeles för sällan, faktiskt.

JoL sa...

Men gud! Grattis till datorn! Jag spontanköpte min i våras. Så himla konstig känsla att gå in i en affär och bara "jomen, jag tar den!" och så gå ut med den en kvart senare.
Plus detta att köpa rakt över disk och inte via Webhallen efter X antal hrs research och prisjämförelser, och sen väntetid ngr dagar. Konstigt, men skönt. Eller jag menar SPONTANT.

Mirijam Geyerhofer sa...

JAG SPONTANKÖPTE MIN OCKSÅ! Eller typ, skulle också "bara kolla" men kom hem med en stor låda med världens finaste mojäng! Soulmates etc.

Cissi sa...

Musmattan. Fantastisk!

Anonym sa...

Tack så mycket för info! :D

Jag sa...

ja, musmattan, ajlajk. Vilken affär bodde den i innan den hamnade hos dig?

inmanejable sa...

Ååååh musmattan är ljuvlig! Var har du hittat den? =)

Förresten, grattis till en magnifik dator. Längtar själv till detta inköp ;)

Besserwissern Teresa sa...

Jag har också saknat ordet 'sula' utan att riktigt veta om det. Tack för att du letade fram det ur gömmorna igen.