fredag, januari 06, 2012

När får man börja sova?

This just in: Det finns INGET i världen som är så sövande som ljudet från eld i öppen spis eller kakelugn. INGET! Vi är på torpet och eldar som om det inte fanns någon morgondag, (man får ju lätt lite eldningslust när det är noll (0) grader varmt i huset när man kommer hit) och GU-UU-UD vad sömnig jag är! Det är löjligt.

Har velat gå och lägga mig sedan klockan sju, men inte vågat säga något. Vill ju inte verka tråkig, eller så, ni vet.

Nu tänker jag att nio, nio kanske är en laglig tid att lägga sig på?

Snela, säg ja.

/trött_80

7 kommentarer:

Colombialiv sa...

Klart det är!

Evalinn sa...

Helt lagligt. :-)

Bonita sa...

Ja.

mor Lena sa...

God natt Jättelimpan!

Malin C sa...

hihi.. Nä=)

Brandman Bjärbo sa...

Halt!

Innan ni lägger er, vilket förmodligen är en aning sent nu, vill jag att ni noga kontrollerar 1) att den där mysiga, sprakande spisen inte släpper ut en massa mysig, sövande rök i hela huset och 2) att rummet ni sitter förutom den där mysiga, sprakande spisen även har tillgång till syre. Eld äter syre, förstår syrran. Utan syre blir man trött. Blir man väldigt trött dör man.

Så, ha det så mysigt nu!

Pamela sa...

Snälla, uppdatera! Jag blir riktigt orolig efter Bror Brandmans kommentar!