måndag, januari 23, 2012

Lisas läsdagbok: Erebos

Detta har jag läst: Erebos, av Ursula Poznanski.

Och det är en: Ungdomsbok om ett jefligt fängslande datorspel, som gör stora delar av Londons ungdomar helt besatta.

Det här gillade jag med den: Den var sjukt spännande! Alltså, på riktigt. Vem kunde ana att jag skulle bli helt fast i en bok om ett datorspel? Inte jag i alla fall. Fick typ tvinga mig själv att börja läsa (bokcirkelsböcker har den effekten på människan ibland) men likt ungdomarna i boken blev besatta av Erebos, blev jag besatt (light) av boken. Ville verkligen veta hur det skulle gå.

Det här gillade jag inte med den: Den rätt taffliga översättningen, det ännu taffligare slutet, och den ganska intetsägande huvudpersonen. Eller vad tusan, egentligen var nog alla karaktärer i boken rätt intetsägande. Men ändå - sjukt spännande bok! Det kommer man ju rätt så långt på.

1 kommentar:

Jessica sa...

Lånade hem den p.g.a. Johanna L:s recension, får se vad jag gillar den!