tisdag, december 06, 2011

Nu har jag ont i ryggen, men det var det värt

Det här med att vi beställt en ny soffklädsel för att vår ljusa soffa blivit lite... låt oss diplomatiskt säga mindre ljus med åren, och jag inte kan kontrollera mig när den kommer med posten, utan otåligt slänger soffan upp och ner, monterar isär den, tar av den gamla klädseln, kränger på den nya, monterar ihop soffan igen och slänger tillbaka den där den ska stå. Själv. Fast soffan väger nästan 100 kg (OBS! Ej skämt!).

Kan vi sätta någon slags diagnos på det?

Förutom the obvious: Sinnessjukt stark.

7 kommentarer:

Stella sa...

när vår nya soffa, typ hörn fast med schäslong del (?) kom blev jag så till mig att jag var tvungen att sätta ihop den själv. fy satan så trött jag var efter, men alltså - fy fan vad vi är bra! (och starka!)

fiaelia sa...

diagnos eller inte – du är inte ensam! har noll tålamod att vänta med att installera ny inredningsrelaterad pryl (teknik undantaget). då kan jag i stort sett jonglera med hundrakilossoffor. jag har tyvärr inte samma superpowers när soppåsen är full och måste ut i mörkret till soptunnan tyvärr. det är märkligt det där hur superkrafter fungerar.

Jennie > Jennialiskt.se sa...

MANIIII! :D I vårt hushåll är det alltid jag som en revirförsvarande varg sliter åt mig samtliga bygga-ihop-grejer (ÄLSKAR IKEA!) och låter ingen komma i närheten innan allt är ihopmonterat. Storheten när allt är klart! MOAHHAHAA! :D

Mimmi sa...

Fullt normalt är min professionella åsikt. Möjligen lite färgad av att jag skulle gjort EXAKT likadant själv...
/Blirfärdigpsykolog_0112

mor Lena sa...

Bild önskas, tack! Eller är det samma klädsel som tidigare?

Filippa sa...

Åh jag känner igen mig i det där, jag ska alltid göra saker NU! trots att det är typ mitt i natten eller omotiverat tungt. Jag ivll också se en bild!

Josefin Schygge sa...

Jag är också på jakt efter sofföverdrag. Var inköpt?