torsdag, december 22, 2011

Mmm... avokado.

Det här med att ligga kvar i sängen och slumra hela morgonen och höra hur barnen leker lyckligt i resten av huset. Kanske det bästa jag vet? Eventuellt.

Men nu ska jag i alla fall gå upp och äta avokado. Ända sedan jag var tre äpplen hög och pappa insåg att vi hade en gemensam kärlek i avokado har han gjort det till en vana att köpa upp hela södra sveriges lager av den där frukten/grönsaken/nöten/whatever varje gång inför att jag ska komma hem. Skämtar inte! Jag skulle kunna livnära mig på enbart avokado fram till nyår och ändå inte gå hungrig. Så många finns det. Ungefär.

Var så god för info.

MVH
/bortskämdochuppassad_80

7 kommentarer:

Nina sa...

Jag förstår precis. Man kan liksom inte äta för mycket avokado...

Colombialiv sa...

Å mums. Avokado... mmm....

Ulrika i småland sa...

Nu när jag råkar veta hur mysigt det är hemma hos Lena å Bosse på julen (sådär urmysigt, om det ordet finns) Så kan jag framför mej liksom se när ni såsar runt där i raggsockor och bara myyser. Avundsjuk? jag?.. va?. okej lite =)Julkramar till er alla.

Anonym sa...

Jag brukar aldrig få äta av avokadon för DEN SKA LISA HA! Istället ligger det varmrökt fisk i kylskåpet till mig när jag kommer hem. Och det är ju lite dyrare så...

/Lillebror

Anonym sa...

Var har de gömt mina skumtomtar då?!? /Lillasyster

Anonym sa...

Överst i skafferiet!

/Lillebror igen

Anonym sa...

Hittat dem! /Lillasyster igen