måndag, december 05, 2011

Dammråttornas högborg

Å! Graden av tillfredsställelse när vi plockat undan så mycket i den KRIGSHÄRD som är vårt hem att man ser golvet igen = mkt, mkt hög. Nu finns det åtminstone en teoretisk möjlighet att vi hinner dammsuga upp lagret med grus/brödbitar/skräp som ligger över hela lägenheten imorgon, innan det blir stökigt igen. SOM JAG HAR LÄNGTAT! Vi har typ en kvart på oss på morgonkvisten, efter klockan har slagit okej dammsugningstid och innan barnen vaknat till liv tillräckligt för att sprida ut alla hemmets saker på golvet igen. Det kan gå om vi står beredda med dammsugaren i högsta hugg. Det kan det verkligen.

MVH
laddadsomtusan_80

5 kommentarer:

Rebecca sa...

du anar inte hur glad jag är över det här inlägget. Jag dammsög idag med vår nya flashiga dammsugare och blev så glad över resultatet att jag kände "det här vill jag blogga om".

Men samtidigt, blogga om dammsugning... hur hett är det - tänkte jag. Och så såg jag det här = URHETT

Fröken K sa...

Ja! Dubbel-hurra för detta inlägg! Det får mig och vår preciiiis likadana golvsituation att kännas lite mer ok. Tack!

Suzan sa...

Snygg!

Lisa sa...

URHETT var ordet! Klart man ska blogga när man dammsugit! Eller inför, dårå.

mor Lena sa...

Det kliar så konstigt i mina fingrar...