måndag, november 21, 2011

Uppe i varv, någon?


Om några timmar ska vi släpa med oss sömnrufsiga barn och resväskor och pass och biljetter ut till en taxi och åka mot Arlanda. Vi ska till Spanien i några dagar och hälsa på Gustavs föräldrar som hyr en lägenhet där i höst. Rufus är något så jävulskt peppad. Sedan jag berättade för honom för en timme sedan att vi skulle väcka honom mitt i natten för att åka mot flygplatsen har han legat inne i sin säng och sjungit sånger.

"MAMMA, KOM OCH VÄCK MIG! JA ÄR JEDAN VAKEN! JAG VILL ÅKA TAXI! MAMMA KOM OCH VÄCK MIG! VI SKA FLYGA FLYGLAN! TIIIIILL SPANIEN!"

Eh, ja.

Svårt att väcka någon som aldrig somnar, känner jag.

6 kommentarer:

Fru B sa...

Ha det så riktigt gott!!

Kära Syster sa...

Trevlig resa!

/Anna

Anonym sa...

Bienvenidos!!!

Saludos y abrazos
Farmor o Farfar

fiaelia sa...

Göll-Rufus! Ha så skönt nu!

ps. fick FIESTRA som ordverifiering! nästan fiesta! det är ett tecken! det kommer att bli den bästa av resor! (eller bara ett tecken på att jag passerat tid för läggdags och rationellt tänkande)

Nina sa...

Ha, ha! Underbart barn du har!

Marie sa...

Jag skrattar varje gång jag är inne på den här bloggen. Tänk vad gammal jag kommer att bli. Det känns väl gött, att du förlänger livet på så många människor?
Hoppas att ni får en riktigt skön resa!
Kram