söndag, november 06, 2011

Mössfester vi minns

Jaha, nu sitter jag här och är vaken och bloggar miss i nassen igen. Eller, ja. Efter midnatt. Det kanske egentligen inte kan kvala in som miss i nassen, men SOVA. Borde jag nog ändå göra nu.

Oh well.

Idag har jag åtminstone gjort något vettigt med kvällstimmarna, dvs gått på fest. Gått på fest! Stort. Det var tema "glasögon och hatt" på partajet. Bra grej med det temat: Jag kunde ha glasögon på mig utan att känna mig nerklädd, och således SE SKITBRA. Det var kul, som omväxling. Dålig grej med det temat: Jag låg lite kort på tjusiga hattar med flor som jag ville ha på mig, och fick dras med en rysk pälsmössa. På en hemmafest i varm lägenhet. Så. Väldigt. Svettigt.

Oh well.

Nu är mössan i alla fall av, jag har skickat hem min snälla moster som varit barnvakt, och ska sova tio timmar i kvarten tills Svante vaknar i ottan och tycker att vi ska gå upp så han kan drämma en plastdinosaurie upprepade gånger i huvudet på mig. Kanske lika bra jag lämnar mössan här, när jag tänker på det. Jag känner att den har potential. Varm som en ugn, förvisso. Men rätt bra som skydd mot en T-Rex på krigsstigen.

2 kommentarer:

Iktoro sa...

Jag är också uppe.Det är några som typ har fest och deras musik hörs till mitt rum,så jag kan inte sova.Så därför håller jag på och kommenterar på en massa bloggar.../ZZZ

Singelmamman sa...

Tycker absolut att du ska behålla mössan till T-rex har dragit förbi.