fredag, november 18, 2011

Ett halvår


För prick ett halvår sedan satt jag i en säng på BB och försökte förklara för en helt färsk unge hur man ammade. (Som om jag skulle veta något om det.) Nu vet han hur man gör. Nu vet han hur man gör när man rullar över golvet och suger på en majskrok och hoppar i en hoppgunga och sliter loss en tuss hår från sin moders ömma huvud också. Och igår upptäckte jag en första tand i hans nederkäke.

Lilla, fina, mjuka Svante.

Känner du någon som biter dig rätt i de där korvlåren någon dag så är det bara jag som snart gillar ihjäl dig.

10 kommentarer:

Colombialiv sa...

Vilken charmknutte!

jos sa...

Grattis till halvåret! Så fina bilder på makalöst söt unge. Och vilken lyx att upptäcka en tand bara sådär. Alla tänder jag upptäckt sen jag blev mamma har föregåtts av skrik, gnäll och himla otrevliga blöjor i cirkus en veckas tid..

Karin B sa...

Jag smälter också..........

mormor Lena sa...

Åhhh, vad han är go´! Jag tar nog också en smakbit när ni kommer till jul. Jag längtar ihjäl mig!

kerstinm sa...

Hade just tänkt säga att du tar ena benet sa tar jag det andra! Gulleplutten!

inte skyldig sa...

Supergullig unge och mycket fin vagn! Grattis Svante!

Sara sa...

Grattis fina Svante!

Anna sa...

Du skriver så bra!
Men apropå bitas....
Jag visste att jag tog en risk när jag satte in fingret i sonens mun -men jag skulle vara pedagogisk å få honom att förstå att vi måste borsta dom där tänderna med.
Han bet.
Jag skrek.

Å sen tänkte jag att jag måste vara pedagogisk å få honom att förstå att man inte kan hålla på å bitas.

Pedagogiken bestod i att jag höll upp mitt finger där en droppe blod (jorå) sipprade fram å talade om att det gjorde jätte ont.

Han tittade förvånat på fingret och på mig och sa -Oj sylt!

morfar sa...

Nu förstår jag varför jag är blixtförälskad i den där lille knatten.
Det är härligt att vara morfar till FANTE ... också!

NinnaLilltroll sa...

Åh så söt :) och vilken superhärlig vagn.