fredag, november 18, 2011

Den episka helgpeppen




Onekligen vill härmed varna känsliga läsare för överentusiastiskt och odrägligt inlägg.

Peppen just nu, alltså! EPISK. För, alltså. Ser ni den lilla fikan på bilden ovan? Eh, ja. Bara en liten glimt från mina helgplaner som jag la in, helt vanligt. (Insert: mycket lycklig suck).

I helgen ska jag åka iväg på lyxweekend för att skriva bok på slott tillsammans med sju andra som också gillar att skriva böcker. Eller, ja. Det hette från början att vi skulle åka till ett slott i alla fall. Det blev i slutändan kanske inte exakt "ett slott", utan mer "sjukt pampig byggnad". Men ändå. ÄNDÅ! Hit ska vi.

Fattar ni! Man får afternoontea! Och champagne! Och fyrarätters middag i Prins Carls matsal! Och tillgång till spaavdelning! Och så får man skriva bok utan att någon står och skriker bredvid att HAN VILL HA VITA DATON, FAKTISS! Eller ens dreglar på en!

Hur man nu ska ha tid att skriva mitt i all lyx, det fattar jag inte riktigt. Jag menar, det ser ju ut att vara RÄTT SÅ MÅNGA kakor att trycka i sig på det där afternoontea-bordet. Kan ju ta en stund. Men jag kanske kan skriva en halvtimme eller så mellan fikat och middagen? Det borde gå. Om jag inte ska lägga mig i spaavdelningen och vila då, förstås. Vi får se.

Jallafall: PEPPEN!

Det var mest det.

Var så goda att bli avundsjuka.

13 kommentarer:

enligt O sa...

Låter helt klart som något att vara avundsjuk på! Ha det jätteskönt och njut. Själv sätter jag väl mig och gör grammatikövningar till min engelskabok i min soffa med mina sjuka ungar hos mig. Hmmm! Knappast glamour.

JHH sa...

haha. Tror faktiskt jag blir mest "avundsjuk" av att du "kan" skriva böcker. Det andra också...fast inte lika mycket ;)

Bjarbapappa sa...

Du är värd varenda liten detalj!
Ha det så skönt!

Eva-L sa...

Du får väl anteckna stolpar på servetterna när du äter kakor, det måste ju räknas som skrivande.

Fru Froby sa...

Åh! Galet avundsjuk, mest på kakorna. Och på spat. Åsså egentiden förstås. Å att sova själv en natt. Blir inte mycket kvar då va...

AnnaWK sa...

Fy bubblan vad jag är avundsjuk!

Sandra sa...

Jag som började nytt liv i måndags. En big fail på det, för det ska bli JÄTTEGOTT.

Andra intryck sa...

Det låter helt fantastiskt! Ha det så mysigt!

Nanna Bylund sa...

Tack! Det funkade. Jag vill också! Men kanske inte just den här helgen, när jag tänker efter... Har just skickat in mitt manus och pustar ut lite.Ha det så GOTT!

Sara sa...

Ååå, vad härligt det låter, alltihop. Ha det fint!

Pernilla-alias Buba sa...

Men herregud så underbart! Boka in mig med...har ju alltid haft en bok i bakhuvudet men aldrig tagit tag i det på riktigt. Skulle absolut kunna tänka mig att göra det lagom till helgen så att jag också får nyttja spaavdelning och mumsa tårta! ;)

Sahra sa...

Om du inte har fått sockerkoma. Ser onekligen smarrigt ut

Elin Stockberg sa...

Ah! Ser härligt ut! Hoppas du njutit riktigt hela helgen, det är vi kräktorkande mammor värda emellanåt!