tisdag, november 08, 2011

Besök i Borgholm

Herregud, vad mörkt det är, har ni tänkt på det? Jag åker buss över Ölandsbron, på väg mot Borgholm. Det har typ sett ut som midnatt ute sen klockan fyra. Inte mycket man ser av landet när man är ute och reser, alltså. Men, men.

Jag ska träffa högstadieelever igen. Fem åttondeklasser där alla (ALLA!) har läst "Det är så logiskt alla fattar utom du". Som läsprojekt. Och bloggat om det under tiden. Lyxen i det! Kan inte få nog av att tjuvläsa bloggen och frossa i deras superengagerade utrop. "Johan måste berätta för Ester hur han känner!" "Varför pratar de inte bara ut om saken?" "Fattar inte Ester att Johan tycker det här är jobbigt?" Samt, den mycket vanligt förekommande frågan: "Vad hände sen?!?" Imorgon bitti ska jag dit och stå till svars. PEPPEN! Eventuellt den lyxigaste författargrej jag gjort, det här. Älskar pålästa, insnöade frågor! ÄLSKAR!

Hoppas jag fattar var jag ska kliva av bussen, bara. Och hittar stället där jag ska sova. Verkar skitmörkt att irra omkring vilse på Öland så här års.

3 kommentarer:

Maria sa...

Välkommen till Ön

Hur gick det, hittade du var du skulle bo?

Vinkade du i Rälla?

Spelar väl iofs ingen roll då jag ej stod ute vid vägen och kunde vinka tillbaka.

Boel Auren sa...

Viölken otroligt häftig känsla det måste vara! Vilken härlig egotrippatt alla läåst och tyckt till om något man skrivit!

JHH sa...

Det låter riktigt roligt!!