torsdag, oktober 06, 2011

Som att vispa iväg en fluga ungefär

Eh, ja. Så jag råkade kanske kroka i ett av hjulen på syskonvagnen i gammal tant plus rullator idag i affären. Och eh, ja. Eftersom Rufus hyser en viss skepsis (läs: är rätt rädd) för riktigt gamla människor kanske han blixtsnabbt drog upp benen så långt upp i vagnen han kunde och vände sig om mot mig med desperation i ögonen. Och sedan sa han eventuellt:

- MAMMA! DU MÅSSE TA BORT FOLKET!
- Sch, Rufus.
- MEN MAMMA!
- Ta det lugnt.
- MEN TA BORT DEN LILLA TANTEN, MAMMA! TA BORT HOMOM! TA BOOOORT LILLA TAAAAANTEN! DEN ÄR LÄÄÄSKIIIG!

Eh, ja.

Små, små gamla tanter hör ofta väldigt, väldigt dåligt va?

21 kommentarer:

Colombialiv sa...

HAHAHAHA!

Cinderalley sa...

Men riktigt gamla manniskor AR ju laskiga, jag forstar honom!

Ida sa...

ASG, bästa blogginlägget jag har läst på hela veckan tror jag.

Hanna Lans sa...

HAHAHA, men jag förstår honom. Visst måste riktigt gamla människor med rullator vara ganska så läskiga för små barn i vagn ...?

Tove sa...

Jag skrattar så tårarna rinner, älskar din blogg!

fiaelia sa...

Rufus=den enda underhållning jag behöver!

Mamma J sa...

Hahahaha, underbart! Och, ja - vi hoppas att små små gamla tanter antingen hör väldigt dåligt eller har massor med humor :-D!!

Singelmamman sa...

Men små tanter kan vara riktigt läskiga. :-) Gulle honom.

Omomigen sa...

Haha, älskar Rufus!

Johanna sa...

Rufus är min idol.

mockapocka sa...

Det är därför jag har hjälm och googles. I fall jag skulle råka stöta ihop med Rufus så vill jag inte att han blir rädd för mig.
/ganska gammal ved det här laget

amy sa...

Haha, Rufus muntrade upp min mörka och kalla morgon.

Göteborgarn sa...

Dax att sätta en TV kamera på honom så hans äventyr och humor kan värma fler landet runt. Ut med möe annat skit på TV in med Rufus & Co!

emve sa...

Så himla bra!

Linn sa...

Jag skulle vilja ha en livekamera på Rufus som man liksom kunde slå på när livet känns sådär trögt liksom. Fast det är ju creepy så det går ju inte. Men tänk om.

Maria sa...

Man får iallafall hoppas att de hör dåligt ibland =)

petra sa...

Hahahahaha dör av skratt!

Helena sa...

Jag behövde läsa något kul och upplyftande. Valde din blogg. JACKPOTT!!!

Marielle sa...

Haha, helt underbart!! (att läsa om då...) :)

Ann Margret sa...

Fast jag blir lite ledsen. Varför är han rädd för gamla människor? Är det någon som har varit dum mot honom?

Anonym sa...

På tal om lilla tanten ...
Sitter i huvudentren på sjukhuset med 4-årige sonen och väntar på en bekant.
Från hissarna kommer en dvärg gående och sonen utbrister, högt och tydligt:
"Pappa, pappa .. titta! En tomtenisse!"