fredag, september 23, 2011

Glimtar av en fredag






Idag har hela världen varit på bokmässa, utom jag och Svante. Vi har varit hemma och gjort nästan inget. Legat lite på golvet och sådana grejer mest. Sedan hämtade vi Rufus och gick hem och bakade, för det tycker vi är kul. Båda två, alltså. Till skillnad från till exempel "se på Bolibompa" eller "blogga" som är andra intressen i den här familjen. Vi bakade kokostoppar. Min teori är ungefär att kokostoppar är världens simplaste kaka. Man tar typ kokos, och sedan är man klar. ASLÄTT! Men i alla fall. När vi var färdiga delade Rufus omsorgsfullt upp kakorna. Jag fick en. Gustav fick (efter lite tjat) två. Rufus själv fick elva. Ja. Och sedan blev det dålig stämning för att de vuxna i hushållet gick in och försökte styra upp situationen lite. Så himla typiskt vår otur. Nu ligger resten av familjen inne i sängen och ser på barnprogram och "tar det lugnt". Syns ju tydligt, det.

3 kommentarer:

kerstinm sa...

Tycker mej se en "sugar high" som hoppar jämte de båda berövade familjemedlemmarna..? Åt han alla elva kokostopparna?

Lisa sa...

Vilka härliga bilder! Och så sugen jag blev på kokostoppar så här mitt i natta!

Jenny sa...

Älskar sista bilden.