onsdag, juli 21

Nya jobbet


Jag: "Ibland glömmer jag bort att tänka på att jag fått ett nytt jobb."
Gustav: "Jahaja."
Jag: "Jag måste nog blogga om det, så det känns verkligt."
Gustav (högt) "Det måste du nog."
Gustav (tyst) "Bloggknarkare."
Jag: "Va?"
Gustav: "Nej, inget."

Alltså: Från och med mitten av augusti och åtminstone några månader framåt kommer jag befinna mig på den här fina holmen, som redaktör på Rabén & Sjögren. Som Astrid Lindgren gjorde, ungefär. Jag tänker försöka skriva egna böcker också, om ni undrar. Som Astrid Lindgren gjorde, ungefär. Vi får väl se hur det går med det. Kul som stryk att jobba på förlag en stund ska det i alla fall bli, det säger jag er. Man gillar ju förlag. Det gör man faktiskt.

8 kommentarer:

Sara sa...

Roligt! Grattis till jobbet!

Katta Kvack sa...

Då kommer du typ ha utsikt över mitt jobb på Miljödepartementet - den gulröda huset som det står Aftonbladet på. Vinka vettja!

Cecilia sa...

Det där förlaget är ju dessutom rätt trevligt att jobba på. Ibland till och med hur trevligt som helst. Och folket där, de är ju så trevliga att det nästan inte finns.

stabem sa...

Lyckliga du som får jobba i så fin Stockholmsmiljö! Dj-t fint foto förresten!

Mifflan sa...

Åh, ett sådant jobb! All lycka!

Miss Upsey Daisy sa...

Oh grattis! Det är inte klokt vad du är bra ju! :)

Mi sa...

I Astrids fotspår - inte dumt alls. Ska bli kul att få läsa dina böcker :)

evalinn sa...

Trevligt, välkommen till Gamla stan!